söndag 19 april 2009

Barnmisshandel.

Igår är vi på kalas hos släkten.

Barnen börjar leka med en ballong som vi vuxna sittande skall försöka fånga och daska till. Ja du hajar.

Ballongen kommer farandes i luften mot mig och jag tar i för kung och fosterland när jag daskar till den.

Problemet var bara att mellan min hand och ballongen så satt en liten taliban. Som råkade sträcka lite på sig just precis när jag smäller till.

En bruten mammanagel, näsblod och rivsår senare så åker vi.

Idag ser hon ut som om jag slagit henne sönder och samman.

Fatta hur mycket man tar i om man lyckas bryta en nagel i ett barns ansikte.

Och jag har inte alls dåligt samvete.

Nä, inte alls.

3 kommentarer:

Monica sa...

men staaaakkars lilla taliban

Pia sa...

Jeez, stackare! Hur ont fick du i fingret?? ;o)

Dubbelörn sa...

Amän min goaste Taliban??!!! *chockad*